Blir ny finansdirektør i AquaGen

Roger Oddebug er ansatt som finansdirektør i AquaGen AS. Han vil ha ansvaret for å lede selskapets administrasjons- og økonomifunksjoner, samt arbeide med strategi og forretningsutvikling.

Oddebug har en siviløkonom-/mastergrad i strategi og ledelse fra Norges Handelshøyskole og har videreutdannelse som statsautorisert revisor fra BI. Han startet sin yrkeskarriere i revisjons- og rådgivningselskapet PwC, hvor han jobbet med blant annet større internasjonale logistikk- og produksjonsvirksomheter, samt oppdrettsvirksomheter som kunder. Han har jobbet som finanssjef i AquaGen siden 2013, skriver selskapet i en pressemelding.

Oddebug har i praksis fungert som finansdirektør etter at Espen Müller ble administrerende direktør i AquaGen i 2013, en stilling Müller hadde til han gikk ut av selskapet på slutten av 2014.

- AquaGen er en bedrift som grunnet fremragende FoU-innsats og evne til rask implementering leverer merverdi og økt verdiskapingspotensial til oppdrettere i Europa og Sør-Amerika. Det er spennende og utfordrende å arbeide med utviklingen av en internasjonal virksomhet med innovative produkter. Jeg ser også fram til å jobbe med strategier rettet mot nye markeder som er i ferd med å åpne seg, sier Oddebug i pressemeldingen.