Roald Dolmen tar ny jobb i NTS

Dolmen blir leder for strategi og forretningsutvikling i NTS fra 1. januar 2018. Han vil ha hovedfokus på havbruk og nye forretningsområder.

Det opplyser NTS i en pressemelding.

– Styrkingen av konsernledelsen er en naturlig følge av en betydelig utvidelse av virksomheten gjennom oppkjøpet av Midt-Norsk Havbruk (MNH) og erklæringen av opsjonen i Fiskeldi Austfjarda hf på Island, sier administrerende direktør Harry Bøe i NTS i pressemeldingen.

Dolmen har lang erfaring fra havbruksnæringen. 53-åringen fra Nærøy i Nord-Trøndelag startet i 1983 i det familieeide oppdrettsselskapet Damfisk, som senere ble en del av MNH. Dolmen har vært både daglig leder og produksjonsleder i Midt-Norsk Havbruk, hvor han de siste årene har hatt stillingen som prosjektleder med ansvar for selskapets satsing på Island og bygging av nytt settefiskanlegg på Osan i Nærøy.

– Dette blir en ny epoke. Jeg har jobbet med havbruk i hele mitt liv, men skal nå jobbe med å videreutvikle et helintegrert havbrukskonsern med vekstambisjoner. Det er en spennende oppgave jeg ser fram til å ta fatt på, Dolmen i pressemeldingen.

Etter at NTS kjøpte opp MNH, er Roald Dolmen i dag blant de største aksjeeierne i NTS. Gjennom Rodo Invest kontrollerer han 8,11 prosent av aksjene.