Dafydd Morris ny leder for MSD Animal Health Norge

Dafydd Morris har tiltrådt som administrerende direktør for MSD Animal Health i Norge. Han kommer fra tilsvarende lederstilling for MSD sitt Aquateam i Storbritannia.

Det skriver selskapet i en pressemelding

- Dafydd Morris er faglig sterk og en erfaren leder. Han kjenner både oppdrettsnæringen og vår organisasjon meget godt. Vi er svært glade for at han har takket ja til å lede MSD Animal Health i Norge, sier Pedro Silva, Nordic Cluster Lead MSD Animal Health.

Dafydd Morris har en mastergrad i marinbiologi fra University of Aberdeen. Han har vært ansatt i MSD Animal Health siden 2009 - først som National Technical Manager for Storbritannia i tre år, deretter som direktør for teknisk tjenester i både Storbritannia og Nord-Amerika. De seneste tre årene har han vært leder for MSD Animal Healths Aquateam i Storbritannia.

I årene før ansettelsen i MSD arbeidet Morris med oppdrett av laks og skjell, samt med rammebetingelser for oppdrettsnæringen i de statlige organisasjonene Marine Scotland og the Environment Agency.