Marine Harvest reduserer antall regioner i Norge

Som følge av norske myndigheters nye regioninndeling av 13 oppdrettsområder, har Marine Harvest reduserer sine regioner i Norge fra fire til tre.

– Som følge av at det er innført nye produksjonsområder i Norge, ønsker vi i Marine Harvest ha den beste organiseringen av vår aktivitet. Ved å redusere antall regioner til tre vil vi kunne tilpasse oss til de nye reguleringene og effektivisere driften vår, sier konserndirektør for oppdrett i Norge og Chile, Per-Roar Gjerde i en pressemelding.

Marine Harvest vil fra 1. januar 2018 dele sin oppdrettsvirksomhet i Norge i tre regioner: Sør, Midt og Nord. Region Sør går fra Agder til Sotra, Region Midt fra Nordhordland til og med Sør-Trøndelag, og Region Nord går fra Nord-Trøndelag til Vesterålen, samt området Kvaløya-Loppa i Troms.

Turid Lande Solheim blir direktør i Region Sør. Asgeir Hasund skal lede virksomheten i Region Midt og Ørjan Tveiten har fått ansvaret for aktiviteten i Region Nord.

– Alle tre er kjente og erfarne ledere fra Marine Harvest og allerede godt i gang med å få de nye organisasjonene på plass, sier Gjerde i pressemeldingen.

Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – følg oss påFacebook,LinkedinogTwitter, ellerabonner på vårt daglige nyhetsbrev.

Siste saker
Mest lest