Veidekke fikk kontrakt med Grieg og Bremnes

Veidekke Entreprenør har fått i oppdrag av Tytlandsvik Aqua å bygge et landbasert anlegg for post-smoltproduksjon i Hjelmeland i Rogaland.

Kontrakten er en totalentreprise verdt 96 millioner kroner eksklusiv moms.

Tidligere har Akva Group fått kontrakt for anlegget til en verdi på 78 millioner kroner på anlegget.

– Dette er første byggetrinn av en større oppbygging av oppdrettsanlegget i Tytlandsvik i Ryfylke. Oppdraget innebærer oppføring av et administrasjonsbygg og to produksjonshaller på til sammen drøyt 7.500 m². Hver hall skal inneholde et renseanlegg (RAS) og fire kar à cirka 2.000 m³ for fiskeyngel/smolt, skriver selskapet i en pressemelding.

Eierne av anlegget er Grieg Seafood og Bremnes Seashore som er gått sammen med Vest Havbruk og investert rundt 300 millioner kroner totalt.

Prosjekteringen er godt i gang, og de fysiske arbeidene starter opp i januar. Det nye anlegget skal stå ferdig i desember 2018.

Siste saker
Mest lest