Steinsvik sikret kontrakt på sin første betongflåte

Bremnes Seashore er den første kunden som bestiller betongflåte fra Steinsvik, og den første flåten skal leveres våren 2018.

Det skriver Steinsvik i en pressemelding.

Flåten leveres med 600 tonns fôrkapasitet fordelt på åtte siloer og et åtte linjers sentralfôringsanlegg av typen FeedStation. Flåten er i tillegg klargjort for 12 linjer, og leveres med Steinsvik ensilasjesystem, Barge control med oversikt og kontroll over blant annet luker, generatorer, landstrøm, tanker og lensepumper. Flåten blir 40 x 20 meter og skal ligge på lokaliteten Jørstadskjæret i Ryfylke.

- Vi har startet byggingen av vår første betongflåte. Betongflåtene våre blir et fint tilskudd til vår portefølje av stålflåter og passer meget godt inn i planene våre og utviklingen vi ser innen havbruk, forteller Truls Opsøen, prosjektleder i Steinsvik.

- Vi var på jakt etter en stor betongflåte med stor lagringsplass for å kunne brukes som sentral for andre lokaliteter i samme område. Vi ønsket en stor og fleksibel flåte som er fremtidsrettet i forhold til behovene til Bremnes Seashore, denne flåten oppfylte kriteriene våre. Stor fôringskapasitet, fleksibel, bra fasiliteter og, ikke minst, en trygg og sikker arbeidsplass, sier Ernst Olav Helgesen, teknisk sjef sjø i Bremnes Seashore. som mener det er et pluss at flåten blir bygget lokalt med lokale entreprenører som leverandører.

Siste saker
Mest lest