Investerer 30 millioner i nytt anlegg

Folla Maritime Service i Flatanger skal investere rundt 30 millioner kroner i nytt anlegg for virksomheten i Storlavika Industriområde rett sør for Lauvsnes Sentrum.

Selskapet har inngått avtale med Flatanger kommune om kjøp av om lag 8 mål tomt, og det planlegges oppført en industrihall på om lag 1.300 m² samt kontorfløy, lager og verksted. Totalt vil det nye bygget utgjøre om lag 2.100 m². Datterselskapet Folla Elektro blir med på flyttingen, skriver de i en pressemelding.

Utbyggingen skjer gjennom selskapet Storlavika Eiendom. Bak Storlavika Eiendom står i hovedsak Folla Maritime Holding samt aksjonærene i samme selskap. I tillegg har Innovasjon Norge bidratt med finansiering i prosjektet. Det forventes byggestart i sommer, og anlegget skal etter planen være innflyttingsklart i starten av 2019.

Selskapet har levert fartøy og utført serviceoppdrag til havbruksnæringen siden 1994, og den bedriften starter i disse dager byggingen av fartøy nr. 72. Selskapet har om lag 20 ansatte og oppnådde i 2017 en omsetning på om lag 42 millioner og et positivt driftsresultat.

– Vi opplever økende etterspørsel etter våre tjenester, og skal vi kunne yte den servicen og kapasiteten som kundene etterspør, er vi nødt til å fornye våre fasiliteter. Samtidig er det viktig for oss å tilby ansatte en effektiv arbeidsplass hvor både arbeidsmiljø og hms er ivaretatt på en god måte. Tiden er nå inne for at vi tar dette betydelig løftet, og hele organisasjonen ser veldig frem til å flytte til Storlavika, sier daglig leder Runar Brennvolleng i Folla Maritime Service i pressemeldingen.