Slår seg sammen

Tromsøselskapet Kuldeteknisk og Kjøleservice Helgeland styrker sin tilstedeværelse langs kysten i Nord-Norge, og går nå sammen om videre vekstambisjoner.

Kuldeteknisk er en av landets største entreprenører innen kuldeteknikk. Selskapet leverer løsninger til blant annet sjømatnæringen, dagligvarehandelen, næringsmiddelindustrien og byggebransjen. Det er knappe en måned siden Kuldeteknisk gikk sammen med Kelvin Teknikk om å etablere Kuldeteknisk Vest i Bergen. Nå blir det samarbeid også på Helgeland, skriver de i en pressemelding.

Kjøleservice Helgeland ble etablert i begynnelsen av 2004, har 16 ansatte, og tilbyr produkter, service- og vedlikehold, prosjektering innen kjøl/frys, vannbåren varme, varmepumper og aircondition. Selskapet dekker hele Helgeland med hovedkontor i Mosjøen, og med avdelinger i Mo i Rana, Sandnessjøen og Brønnøysund.

– For oss i Kjøleservice Helgeland har det vært viktig å finne riktig samarbeidspartner med tanke på å bygge et solid og bærekraftig selskap. Hittil har den største kundegruppen vår vært dagligvarebransjen her på Helgeland, men vi sikter mot et større nedslagsfelt geografisk og bransjemessig. Vi ser et naturlig vekstpotensial i de blå næringene – og da spesielt i de regionale næringsklyngene innen oppdrett og fiskeri. Her har vi sammenfallende interesser med Kuldeteteknisk, sier daglig leder Kjell Arne Antonsen i pressemeldingen.

– Vi skal tredoble omsetningen i løpet av de neste tre til fem årene, ikke minst gjennom fortsatt investering i forskning og utvikling. Vi skal også komme tettere på eksisterende og nye kunder geografisk, faglig og med høy servicedekning. Satsingen på Helgeland og Vestlandet er en del av denne strategien, sier administrerende direktør Martin Schjølberg i Kuldeteknisk i pressemeldingen.