Ny sjef for Telenors havbruk–push

Rune Wilhelmsen (45) er ansatt som leder for Telenors «Smart havbruk» som har mål om å «bygge opp nye tjenester for digitalisering av havbruksnæringen».

Det opplyses i en pressemelding.

Han kommer fra stillingen som regiondirektør for Telenors vestlandskontor. Wilhelmsen er utdannet sivilingeniør fra NTH, og har jobbet i Telenor–konsernet siden 1997. Han bor i Bergen.

Telenor lanserer 4G–nett i hele landet i oktober, og mener at «flere smarte sensorer» og tingenes internett gir havbruksnæringen store muligheter.

– Vi tilbyr med dette innovasjonsprogrammet et solid industrielt partnerskap som kan hjelpe kunden med sikker data- og taletilgjengelighet. Kapasitet til drift, automatisering og fjernovervåkning tilbys gjennom en solid infrastruktur langs kysten. Jeg er veldig glad for at Rune Wilhelmsen som både er teknologiske kyndig og kjenner bransjen godt nå har tatt utfordringen med å bidra til økt digitalisering langs kysten, sier Ove Fredheim, leder for divisjon bedriftsmarked i Telenor i meldingen.

Siste saker
Mest lest