Kjøpte stor aksjepost i utstyrsleverandør

Selstad har inngått en aksjekjøpsavtale med Preplast som åpner for et nært samarbeid og bredere produktspekter til oppdrettsnæringen.

Selstad kjøper 45 % av aksjene i Preplast med opsjon til å kunne kjøpe seg opp til en eierandel på 67 % i selskapet.

– Avtalen vi har fått på plass forener Selstads og Preplasts kompetanse og våre distribusjonsapparat. Vi ser store muligheter gjennom samarbeidet som betyr det at vi kan tilby et bredere produktspekter for våre kunder slik som for eksempel plastmerder og produkter til smoltanlegg, sier administrerende direktør Hans Petter Selstad i Selstad.

Preplast driver bearbeiding, produksjon og utvikling av termoplastprodukter, og produserer fleksible marine konstruksjoner, rørdeler og rørsystemer for oppdrettsnæringen. En andel av Preplasts kundemasse innen oppdrettsnæringen er felles for begge selskaper, og legger til rette for et naturlig samarbeid.

– Selstad er en velrenommert og betydelig aktør innen fiskeri og havbruk, og vi har mange felles kunder. Preplast tar sikte på at vi utvikler nye produkter sammen med Selstad, sier daglig leder i Preplast, Ståle Skram, i pressemeldingen.