Det melder Bremnes Seashore i en pressemelding onsdag.

– Nå oppretter vi stillingen som kommersiell direktør i konsernet. Kommersiell direktør skal lede salgsselskapene Sjór og Salmon Brands, samtidig som stillingen er ansvarlig for utviklingen av salgs- og markedsstrategien vår. Salmon Brands og Sjór vil fortsette som sjølvstendige selskap, mens vi oppretter en felles ledergruppe for markedsarbeidet, skriver selskapet i meldingen.

Østenfor konstituert som kommersiell direktør

Med virkning fra i dag blir daglig leder i Salmon Brands, Emil Rognstad Østenfor, konstituert som kommersiell direktør. Den vil han ha frem til posisjonen er fylt permanent.

– Som del av dette fungerer Østenfor også som daglig leder i Sjór, skriver selskapet.

Siden starten på 2021 har salgs- og eksportselskapet Sjór vært heleid av Bremnes Fryseri og en integrert del av Bremnes Seashore-konsernet.

– Sjór har levert sterke resultat i ei tid der verdenssituasjonen har gitt store utfordringer for både salg og logistikk, skriver Bremnes Seashore i pressemeldingen.

Han Petter Berge trapper ned

Salmon Brands står for salg og markedsføring av Salma-laks i Norge og utvalgte eksportmarkeder.

– De siste årene har volumet av Salma-produkt økt betydelig, i tråd med at forbrukerne i stadig større grad etterspør foredlede og forbrukerpakkede produkt av sushikvalitet.

Konsernet opplyser at det jobber for å styrke samhandlingen mellom de ulike selskapene i konsernet, der den samlede salgs- og markedskompetansen skaper merverdi for merkevarene Salma og Bömlo.

– Hans Petter Berge har meldt fra til selskapet om at han ønsker å trappe ned aktiviteten, men vil bidra aktivt i overgangen til ny samlet ledelse. Vi takker Hans Petter for å ha ledet overgangen fra Ocean Quality til Sjór og innlemmingen av selskapet i Bremnes Seashore-konsernet på en svært god måte, skriver selskapet.