– Merker en enorm interesse for norsk laks
Den nye restaurantkjeden Pink Fish skal utelukkende servere retter hvor norsk laks er hovedingrediens. Kjeden har ambisjoner om 1.000 utsalg på sikt, og melder om en meget god mottagelse av restauranten de åpnet i Oslo i november.
– Forretningsideen vår er å utvikle, implementere og drifte verdens første fast casual sjømatkjede. Så vidt vi vet, finnes det ikke noe tilsvarende konsept i verden. Nordsee-kjeden i Tyskland er det nærmeste, men de er gammeldagse med produkter som spekesild, fritert rødspette og slikt, sier Ronny M. Gjøse.
Vi møter ham på kjedens kontor på Lysaker utenfor Oslo, hvor rundt syv ansatte jobber med å omsette store planer til virkelighet. Gjøse er sammen med investor Svein Sandvik (som også eier Salt Ship Design) og kjendis – kokk Geir Skeie initiativtager bak kjeden.
Dagens Næringsliv (DN) omtalte planene i forbindelse med åpningen av kjedens første (og foreløpig eneste) restaurant i månedsskiftet oktober/november.