NYHETER

Se alle artikler

Bygger opp egen markedsavdeling

Luselaserprodusenten Stingray oppbemanner, og har nylig bygget opp en egen markedsavdeling.

Nyeste tilskudd på stammen er nordlendingen Lise Swensen (43) som er ansatt som kommunikasjonsrådgiver. Hun kommer fra en tilsvarende stilling ved Oslomet.

– For meg som kommer fra Bolga, ei lita øy på Helgeland, er det veldig spennende å få jobbe i laksenæringa. Stingray er en utrolig spennende og innovativ bedrift, og leverer et kompleks produkt bestående av både hardware, software og tjenester, sier Swensen til IntraFish.

Siden årsskiftet har selskapets lokaler på Kalbakken i Oslo vært hennes arbeidssted.

Her jobber hun side om side med kommunikasjonsrådgiver Terje Haugen (43), som har jobbet i Stingray siden i oktober. Han kommer fra en tilsvarende stilling i Mesterbrev.

Haugen har tidligere blant annet jobbet som journalist i Vi Menn og dekket båter, og dermed «reist langs hele kysten i årevis».

Behov for mer kompetanse

– Kommunikasjon er veldig viktig, både internt og eksternt. Nå har vi fått inn fagfolk som jobber med alt fra nettsidene våre til markedsmateriell, samt internett–portalen vår, som er en slags nettbank for kundene våre, sier John Arne Breivik til IntraFish.

Han er daglig leder i selskapet, og er glad for å ha fått avlastning i markedsarbeidet.

– Her er det er mer enn nok jobb for alle. Jeg er heller ikke arbeidsledig, for å si det sånn, sier Breivik.

I tillegg til Swensen og Haugen, består markedsavdelingen av Linn Kathrin Bergset, som er markedssjef.

Selskapet selger en overveiende del av enhetene sine i Norge, men de har også solgt noe til Skottland og Færøyene.

– I 2018 hadde vi en generell voldsom vekst, og valgte å konsentrere oss om det norske markedet. I 2019 håper vi å kunne se mer mot utlandet igjen, men før vi har lokal tilstedeværelse og egen organisasjon i Amerika, avventer vi å satse på markedene i Canada og Chile, sier Breivik.

----

Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – følg oss på Facebook, Linkedin og Twitter, eller abonner på vårt daglige nyhetsbrev. Her finner du ett sett med ordforklaringer for næringen.

Se Også


Stingray utvider kraftig – igjen

Luselaserprodusenten Stingray øker bemanning og produksjonskapasitet, og nær dobler arealet sitt til rundt 5.000 kvadratmeter.