– Ansettelsen er et ledd i vår strategiske satsing for å vokse videre både i og utenfor norsk sjømatnæring. Vi er utrolig glade for å få med oss Camilla på laget, sier Øystein Hage, påtroppende ansvarlig redaktør/adm. direktør i NHST Sjømat.

Bred bakgrunn

Camilla Schutz (41) har de siste fire årene vært leder for marked, kommunikasjon og samfunnsansvar i Sportsklubben Brann i Bergen. Hun har i løpet av denne tiden hatt overordnet ansvar for å videreutvikle og fornye klubbens kommersielle produktspekter, jobbet med å forenkle og digitalisere billettkjøp og hatt ansvar for klubbens kamparrangement og event. I løpet av hennes fire år har hun sammen med sitt team økt fotballklubbens kommersielle inntekter fra 55 millioner kroner til rundt 80 millioner kroner.

– Jeg ser skikkelig frem til å være med på den reisen vi skal gjennom de neste årene. Jeg håper og tror min erfaring kombinert med den solide kompetansen som er i både i NHST Sjømat og i konsernet skal ta oss videre i både brukeropplevelsen for våre abonnenter og produktinnholdet for våre annonsører, sier Camilla Schütz.

Leder ti personer

Schütz har tidligere arbeidet i Sparebanken Vest, i Salgs- og Reklameforeningen i Bergen og i Metis Education. I NHST Sjømat vil hun få ansvar for annonse, abonnement og event-satsingen til NHST Sjømat. Hun vil lede ti personer.

– Camilla har gjennom jobben i Brann tatt viktige digitale grep jeg tror vi også skal dra mye nytte av. Jeg mener dessuten mediebransjen har godt av å få inn nye impulser og mennesker fra andre deler av næringslivet, sier Hage.

Med Schütz som kommersiell leder skal NHST Global Publications ta en enda tydeligere digital rolle med de ledende merkevarene innenfor den norske sjømatnæringen. Målet er å gi kundene en enda bedre og mer innholdsrik brukeropplevelse.

– Både mediebransjen og sjømatbransjen er i sterk endring. Viktigheten for oss når det kommer til å henge med digitalt samt være relevant for næringen er avgjørende for å lykkes i årene fremover. Jeg går ydmykt inn i en ny bransje og ser frem til videreutvikle samt skape nye produkter som er attraktive for Norges mest spennende næring, sier hun.

Tre merkevarer

Nhst Sjømat består av de tre merkevarene Fiskeribladet, IntraFish og Tekfisk, og omsetter i år for i overkant av 50 millioner kroner. I løpet av det siste året har alle de tre nettstedene hatt en svært god digital vekst.

-Sjømatnæringen konsolideres og digitaliseres, og da er det også naturlig at vi setter organisasjonen i stand til å bli enda bedre og mer relevant. I dette arbeidet blir Camilla Schütz helt sentral. Målet er at vi skal utvikle vårt innhold, og bli enda dyktigere på de digitale flatene, sier Hage.

Fiskeribladet er den viktigste nyhetsleverandøren og debattplattform for sjømatnæringen i Norge. IntraFish.no er et ledende nettsted for den norske oppdrettsnæringen, og Tekfisk har på et drøyt år vokst til å bli Norges viktigste nyhetskilde om teknologi innen sjømatnæringen.

Fiskeribladet as og Intrafish.no vil fortsette som ulike juridiske enheter og vil regnskapsmessig bli behandlet hver for seg. Det er totalt 34,5 årsverk tilknyttet publikasjonene.

NHST Global Publications AS
  • NHST Global Publications AS er del av NHST Media Group AS, og består av ledende norske og internasjonale nisjepublikasjoner innen energi, shipping og sjømat.
  • Selskapet omsatte for 304 millioner kroner i 2018. Trond Sundnes er administrerende direktør for NHST Global Publications. Styreleder er konsernsjef i NHST Media Group Hege Yli Melhus Ask.
  • Fiskeribladet er Norges største nettpublikasjon og avis innen fiskeri og havbruk. Den kommer ut som papirutgave mandag, onsdag og fredag og dekker hele norskekysten med nyheter knyttet til fiske, havbruk og industri, samt om havets miljø og klima.
  • Avisen ble etablert gjennom en fusjon av publikasjonene Fiskeribladet og Fiskaren i 2009.
  • Intrafish.no er del av NHST Global Publications, som er 100 % eid av NHST Media Group. IntraFish er verdens største leverandør av nyheter og informasjon om sjømatnæringen gjennom to nettsteder: Intrafish.no og Intafish.com.
  • Intrafish.no dekker den norske oppdrettsnæringen. Intrafish.com dekker den internasjonale sjømatindustrien.
  • Tekfisk er en nettavis om teknologi og forskning i sjømatnæringen. Den utgis i samarbeid med IntraFish.no og Fiskeribladet, og har etter et drøyt år i drift vokst til å bli en av Norges største nettaviser for nyheter innen teknologi og forskning i sjømatnæringen