Nå kan Nova Sea levere ASC-laks hele tiden

I fjor ble Nova Sea med i Global Salmon Initiative (GSI) og forpliktet seg til å inngå en prosess for å for å bli sertifisert i henhold til ASC-standarden. Fra og med i dag kan selskapet levere ASC-laks kontinuerlig.

– Nova Sea har lenge ønsket å kunne levere denne toppkvalitetsstandarden med fokus på konkrete, tøffe krav, knyttet til miljø, fiskevelferd og samfunnsansvar. Etter måneders arbeid fra alle våre dedikerte medarbeidere, vil vi kunne levere dette produktet konsekvent fra uke 17 i 2018, sier Odd Strøm, administrerende direktør i Nova Sea, i en pressemelding.

GSI er et ledelsesinitiativ som ble etablert i 2013 av globale lakseprodusenter med fokus på å gjøre betydelige fremskritt for næringens bærekraft. I dag består GSI av 17 selskaper – som representerer mer enn halvparten av den globale lakseproduksjonen.