Banksjef blir økonomisjef i SinkabergHansen

Banksjef Beate Skillingstad (47) begynner 1. februar 2019 som ny økonomisjef i konsernet SinkabergHansen.

Hun kommer da fra stillingen som banksjef i Sparebank1 SMN Ytre Namdal – en stilling hun har hatt siden 2012. Skillingstad er utdannet siviløkonom fra Bodø i 1994, og har variert og bred erfaring fra bank og finansvirksomhet.

– Havbruksnæringa er sentral for utvikling og vekst i hele regionen, og SinkabergHansen er et meget bra selskap. Det er ikke ofte at slike muligheter åpner seg, så jeg ser virkelig frem til å bli en del av en virksomhet og ei næring som fortsatt vil utvikle seg betydelig, sier hun i en kommentar.

– SinkabergHansen ser frem til å få Beate inn i ledelsen av konsernet. Hun vil utvilsomt styrke administrasjonen både i kraft av sin formelle kompetanse og med sin brede erfaring. Skillingstad vil bli en solid ressurs for selskapet både som leder og som økonom, sier konsernsjef Finn Sinkaberg i SinkabergHansen i pressemeldingen.