Han blir Sjømatrådets nye forbrukeranalytiker

Lars Moksness (40) er ansatt som forbrukeranalytiker i Sjømatrådet, og dermed er alle i innsiktsavdelingen ansatt.

Det skriver Norges sjømatråd i en pressemelding. Moksness har en mastergrad i organisasjonspsykologi og har akkurat levert sin doktoravhandling i markedsfag ved Handelshøgskolen i Tromsø, UiT – Norges arktiske universitet. Forskningen hans har vært innen forbrukeradferd, og doktorgraden skal etter planen forsvares i desember.

Han startet 15. oktober i stillingen som sjømatanalytiker med fokus på dagligvare og forbruker i Sjømatrådet. Det er en jobb han gleder seg til å ta fatt på.

– Sammen med min veileder på Handelshøyskolen diskuterte jeg hvilke selskaper som kunne vært mest interessant for meg å jobbe i, og da landet jeg på Sjømatrådet. Nå har jeg altså fått jobben, og det virker kjempespennende. Jeg er allerede involvert i prosjekter og jobber med relevante spørsmål som har konsekvenser og som er morsomme å ta tak i, sier Moksness i pressemeldingen.

Han er opprinnelig fra Bø i Vesterålen, men har bodd størstedelen av livet sitt på Elverum og i Oslo. De siste syv årene har han vært bosatt i Tromsø i forbindelse med studiene ved UiT.

– Med ansettelsen av Lars Moksness er Sjømatrådets analyseteam komplett. Når han har disputert, blir han for øvrig den tredje med doktorgrad i innsiktsavdelingen, skriver Sjømatrådet i pressemeldingen.

Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – følg oss på Facebook, Linkedin og Twitter, eller abonner på vårt daglige nyhetsbrev. Her finner du ett sett med ordforklaringer for næringen.