Går fra Tombre til COWI

COWI har hentet fiskehelsebiolog Even Gjerde Nordstrøm (35) fra Tombre-gruppen. Han skal lede satsingen på fiskehelse i COWIs oppdrettsanleggsprosjekter.

– Nordstrøm har en allsidig erfaring fra flere kanter av bordet. Han er allerede i gang med flere av våre prosjekter innen oppdrett, og vi ser at kundene vil få stor verdi av hans operative og forvaltningsmessige kompetanse, sier Øyvind Aaleskjær, markedssjef sjømat i COWI, i en pressemelding.

Nordstrøm kommer fra stillingen som Fiskehelseansvarlig i Tombre-gruppen. Forut for dette har han bakgrunn fra FoU, salg og marked, offentlig forvaltning og produksjon. Han ble uteksaminert fra Universitetet i Bergen i 2008, og de siste 10 årene har han jobbet for ILAB, Europharma, Eurofins, Mattilsynet og Tombre.

Nordstrøm får en sentral rolle i forbindelse med smoltanlegg, landbaserte anlegg og biogassanlegg.

– Jeg er blitt tatt godt imot og er allerede i gang med flere spennende prosjekter innen fiskeoppdrett, hvor jeg får brukt min varierte akvakulturelle bakgrunn. For øyeblikket er jeg involvert i Marine Harvest sitt nye anlegg på Sandøra, sier Nordstrøm i pressemeldingen.

Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – følg oss på Facebook, Linkedin og Twitter, eller abonner på vårt daglige nyhetsbrev. Her finner du ett sett med ordforklaringer for næringen.