Skjevling ny daglig leder i Nordlaks Smolt

Øivind Skjevling (44) er ansatt som ny daglig leder i Nordlaks Smolt, etter Eirik Welde som nylig ble ansatt som ny konsernsjef i Nordlaks.

Det opplyser selskapet i en pressemelding tirsdag.

Skjevling kommer fra stillingen som prosjektleder i Nordlaks Smolt, og tiltrer som sjef fra årsskiftet.

- Øivind er en dyktig leder med stor innsikt i alle sider av driften og den utviklingen som nå skjer i Nordlaks Smolt. Jeg har jobbet tett med Øivind helt siden han kom til oss, og er imponert over den jobben han har lagt ned og de resultatene han har skapt. Jeg er trygg på at Nordlaks Smolt i ham får en dyktig leder som også vil sikre kontinuitet i en viktig fase for Nordlaks Smolt og for konsernet som helhet, sier påtroppende konsernsjef Eirik Welde i Nordlaks i meldingen.

Skjevling har mastergrad i akvakultur fra NTNU, og har tidligere jobbet i Aibel, Tine og Eiva Safes - før han begynte i Nordlaks i 2014. Han er bosatt i Harstad med kone og tre barn, og vil ha kontorplass ved Nordlaks-kontoret i Kasfjord utenfor Harstad.

Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – følg oss på Facebook, Linkedin og Twitter, eller abonner på vårt daglige nyhetsbrev. Her finner du ett sett med ordforklaringer for næringen.