Einar Wathne forlater Cargill

Einar Wathne, leder for sjømat i Cargill Animal Nutrition, forlater selskapet 1. februar.

Etter at han forlot stillingen som leder for Cargill Aqua Nutrition for fem måneder siden, har Einar Wathne ledet arbeidet med å utforske muligheter for Cargill i nye deler av verdikjeden for sjømat.

-Selv om jeg nå forlater Cargill, kommer jeg til å forbli tett på sjømatnæringen og har ideer innen innovasjon og entreprenørskap som jeg håper å bringe ut i livet, sier Wathne i en pressemelding fra Cargill.

Han kom til Cargill da Cargill kjøpte Ewos i 2015 og hans lederskap og omfattende kunnskap innen akvakultur har bidratt til å posisjonere Cargill som en leder i næringen, heter det videre.

- Jeg vet at Einar etter årevis med reiser og sene møter og telefonsamtaler ser frem til et nytt og spennende kapittel i livet, og mer tid sammen med familien. Jeg takker Einar for hans lederskap og hans smittsomme, brennende engasjement for akvakultur og ønsker ham alt vel videre, sier Joe Stone, CAN Enterprise Leader.

Se Også

Fredagsintervjuet: En mann med hemmeligheter

IntraFish kan herved avsløre at konsernsjef Einar Wathne i Ewos både er sauebonde og tidligere fengselsfugl. Det er ikke klart hva som er mest oppsiktsvekkende.