Ellingsen Seafood inn i Salmon Group

Selskapet kjøper seg inn i nettverket for små og mellomstore produsenter av laks og ørret.

Salmon Group

• Et nettverk for små og mellomstore lakseprodusenter
  • Har 44 aksjonærer som totalt har 120 konsesjoner, eller 12 prosent av total laks- og ørretproduksjon i Norge
  • Administrasjonen holder til i Bergen
  • Noe av det nettverket driver med er innkjøpsavtaler for sine medlemmer, samt lobbyarbeid

Kilde: Salmon Group, september 2019

- Ellingsen Seafood er et selskap med et sterkt og godt renommé som reflekterer de verdiene vi har i Salmon Group. Med sine 11 konsesjoner er de en betydningsfull aktør i nord og deres eierskap vil bidra til å ytterligere styrke Salmon Group sin posisjon», sier Anne-Kristine Øen, administrerende direktør i Salmon Group i en pressemelding.

Ellingsen Seafood har hovedkontor på Skrova i Lofoten, og sjøproduksjon i ulike kommuner i regionen. Selskapet har eget slakteri og smoltselskap (Silver Seed).

- Ellingsen Seafood har som mål å være i forkant av utviklingen. Det må vi klare for å tilfredsstille krevende og kvalitetsbevisste kunder i inn- og utland. Ved å være med i Salmon Group-nettverket får vi tilgang til gode innkjøpsordninger i tillegg til kunnskapsdeling og felles fokus på de viktigste driverne fremover, sier Line Ellingsen, administrerende direktør i Ellingsen Seafood i meldingen.