Frir til laksenæringen: – Hittil har vi ikke fått napp

Hoppsporten er gigantisk i noen av de største eksportmarkedene for norsk laks. Det mener byråtopp at norsk havbruksnæring bør utnytte. Hoppsjefen står klar med åpne armer.

Marius Lindvik og de norske hopperne har her våpenprodusenten Nammo på hjelmen. Der kan det være plass til en logo for norsk laks i fremtiden.
Marius Lindvik og de norske hopperne har her våpenprodusenten Nammo på hjelmen. Der kan det være plass til en logo for norsk laks i fremtiden.Tadeusz Mieczynski

Norsk laks blir daglig sendt tusenvis av kilometer for å nå det internasjonale markedet. Medie- og kommunikasjonstopp tror ytterlige 130 meter i en hoppbakke kan være perfekt eksponering for norsk havbruksnæring.

– Vi syns det hadde vært utrolig gøy å ha en lakseprodusent som sponsor for hopplandslaget, sier Jan-Erik Aalbu, sportssjef for skihopperne, til Intrafish.