Det skriver Moen Marin i en pressemelding.
Lengde: 10,65 meter
Bredde: 5,0 meter
Drivstofftanker: 2m3
Motoreffekt: John Deere 6068, 265 hestekrefter
Gir: Nogva HC168
Propellanlegg: Nogva vribart 4-bladet anlegg, Ø900mm
Generator: Nanni QLS13T, 9,5 kW
Kran: Palfinger PK 8501 (M) B
Capstaner: Tenfjord 3T og 1T
Thrustere: 1 stk. Sleipner 40hk
Navigasjon: Furuno
Brannslokking i maskinrom: Inergen
Fart: ca. 10 knop
Konstruksjon: Marin Design
Flakstadvåg Laks har mottatt to nye arbeidsbåter av typen NabWork 1065. Dette blir Moen Marin AS sin første leveranse til Senja-selskapet. RITA og RANDI er ettskrogs-oppdrettsbåter som nå settes i drift ved selskapets lokaliteter i Selfjorden og på Sør-Senja. Båtene skal primært benyttes i selskapets fiskehelsearbeid, blant annet ved luseforebygging, og arbeid med rognkjeks og rognkjeksskjul.
– For oss var den raske leveringstiden en viktig grunn til at vi valgte Moen Marin. Vi er svært fornøyd med det ferdige resultatet og har store forventninger til båtene. RITA og RANDI er oppkalt etter to driftige damer i Brødrene Karlsen-konsernet, hvilket passer bra til to sjødyktige arbeidsbåter som blir viktige i selskapets daglige drift, sier Roy Alapnes, administrerende direktør i Flakstadvåg laks.
Båtene er over ti meter lang og fem meter bred.
Moen Marin leverer sine énskrogere med fullisolert maskinrom og helkledde rekker innvendig, for enklere renhold og desinfisering. Spesifikasjonene inkluderer også systemer for deteksjon og alarmering ved brann og vanninntrenging, brannslukkingsanlegg i maskinrom, redningsflåte for seks personer, WC og ekstra styrekonsoll bak styrhus.
---
Hold deg oppdatert på hva som skjer i norsk og internasjonal oppdrettsnæring – følg oss på Facebook,Linkedin ogTwitter, ellerabonner på vårt daglige nyhetsbrev.